mandag 14. desember 2015

14. desember: Oppgjørets time

Dagene før jul flyr visst uansett hvor god tid man har. I dag skulle jeg ha styremøte med borettslaget her hjemme hos meg. Dermed var dagens planer helt tydelig lagt. Det var ikke snakk om at noen naboer skulle inn i denne leiligheten før den hadde tatt seg kraftig sammen. Jeg aner ikke helt hva den driver med for tiden? Legger ting og rot over alt! Det er helt umulig for meg å holde styr på alt når den holder på på denne måten. I dag hadde vi en alvorsprat og vi har blitt enig om at fra nå skal det være ryddig i heimen.

Vi ble ferdig i så god tid før møtet at jeg fikk dra ned til den utflyttede arvingen. Hun jobber på den koseligste baren i byen. Når hun har tidligvakt er det hyggelig å bare sitte der og drøse. Litt kaffe i koppen og fine samtaler om alt mulig forskjellig. Et par timer går altfor fort. Helt plutselig måtte jeg hoppe ned fra barkrakken og hive meg på en buss hjem igjen.

Møtet gikk fint. Kun noen få hybelkaniner hadde klart å rømme fra støvsugeren. Naboene tålte heldigvis det. Sammen startet vi i kveld en helt ny tradisjon i borettslaget. Julehilsen fra styret. Nå står det 20 poser med twist og venter på å bli julebehandlet før de kan leveres ut til alle naboene. Sånne tradisjoner liker jeg å starte. Det blir litt hyggeligere med en liten positiv oppmerksomhet. Det er i alle fall en start på å skape et bedre nabomiljø. Det er målet for neste år og vi starter allerede nå!


Etter å ha kjøpt inn alt som behøvdes til nabohyggerier måtte jeg løpe rett på trening. Jeg var i grunnen livredd for hva som ventet meg da jeg kom hjem. Ville leiligheten gjøre som avtalt?
Foreløpig ser det ut til at har den holdt ord. Alle tingene lå der de skulle. Så langt så godt.
Nå gjenstår bare resten av adventstiden. Jeg er spent på fortsettelsen!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar