søndag 30. oktober 2011

Overdose?

FOR en helg! På fredag etter jobb var jeg helt knukket og knust i mange rare biter. Kroppen min ville ingenting annet enn å legge seg i sengen, så det gjorde den. Fredagen ble altså noe kort.

Lørdag var jeg meget uthvilt allerede klokken 07.00. Det er mulig jeg ikke er helt frisk, men jeg gjorde store mengder husarbeid FØR jeg ble plukket opp og fraktet til stedet der musikk skulle utøves. På seminar med en haug med damer og en fantastisk dirigent BLIR man lykkelig. Musikk gjør meg lykkelig. Mange timer med sang gjør meg boblete og euforisk og det var akkurat det som skjedde i går igjen.

Da jeg på kvelden troppet opp på teateret, visste jeg på forhånd at det ville bli en god opplevelse. Jeg ANTE ikke at den ville bli SÅ intens og fantastisk som den ble. La Cage aux Folles slo meg helt ut! Bjarte Hjelmeland vant prisen for årets mannlige artist, revy eller scene, under komiprisen 2011. At han har fått en pris for denne prestasjonen er HELT på sin plass. Han var så vanvittig tilstede i rollen at jeg nesten tror han egentlig ER sånn. Jeg lo og gråt om hverandre. Det er det sterkeste og flotteste jeg har fått servert på Den Nationale Scene noensinne.





 I morges var det fint at klokken skulle stilles til en ekstra sovetime. Det trengte jeg. Det er vanskelig Ã¥ sove nÃ¥r man har hatt slike store opplevelser. I dag ble det altsÃ¥ ingen rydding før avreise. I grunnen var jeg litt trøtt og tenkte at det muligens kom til Ã¥ bli en lang dag. Det ble det ikke. Timene fløy. Koret har gjort en strÃ¥lende innsats og var pÃ¥ topp da vi hadde konsert i Troldsalen. Det Ã¥ toppe en slik helg med en konsert som pÃ¥ toppen av det hele gÃ¥r veldig bra er slitsomt for denne frøkenen. Da fÃ¥r hun nemlig ikke sove. Jeg tror muligens jeg har fÃ¥tt en overdose av lykke. For det er jeg akkurat nÃ¥, i dag igjen.  Lykkelig og levende!


Fine Korall i en tynn gate i Barcelona.

15 kommentarer:

  1. Har du stjålet mine tynne gater, din slask?

    Ellers er jeg enig. Soving blir nok svært vanskelig i aften.

    SvarSlett
  2. Stjålet dem? De er da i Barcelona og er litt vanskelig å ta med seg noen plass? Dessuten var jeg der i de tynne gatene jeg og. Man kan da dele? Jeg er ikke noen slask heller. Jeg har tross alt gjort husarbeid klokken syv om morgenen på en lørdag. Slasker driver ikke med slikt!

    SvarSlett
  3. Det var jeg visste.. Jeg skulle tatt copyright på uttrykket... Nå går det til hundene.

    SvarSlett
  4. Hundene? Jeg er ikke noen hund! Uttrykk kan ikke gå heller.

    SvarSlett
  5. Hahaha! Dere er gøy. Jeg har laget boller. De har du ikke blogget om, selv om jeg sendte noen med hjem til deg. Såret.

    SvarSlett
  6. Suzanne, jeg er meget imponert over bollene dine! Jeg ble ikke gjort oppmerksom på disse før jeg hadde blogget ferdig om helgen. Kanskje jeg kan blogge om dem i morgen?

    SvarSlett
  7. Ikke at jeg tror at du ble såret. For det tror jeg ikke :)

    SvarSlett
  8. Argh! NÃ¥ MÃ… jeg nesten trene...

    SvarSlett
  9. Jeg må vel innrømme for hele verden at jeg ikke gjorde det... Sukk. Jeg HAR gått på tur i det minste.

    SvarSlett
  10. Muligens litt voldsomt av meg å tro at jeg innrømmer det for hele verden her inne. HAHAHAHAHAHA!

    SvarSlett
  11. Vi kan godt trene en annen dag denne uken. Mor og datter, datter og mor.

    SvarSlett
  12. Kjenner behovet for å fortelle hele verden at vi gjorde det! ;)

    SvarSlett