lørdag 25. juni 2011

Måsemas og kalde netter

Å skulle sove på nye steder er alltid en utfordring. Når man er kald samtidig, er det faktisk enda verre. Ting topper seg VIRKELIG når måsene har unger i reirene sine, RETT utenfor vinduet mitt og bruker heeele natten på å skulle beskytte disse små. Hva er greien? Hvor er de om dagen? HVORFOR skriker de bare hele natten?



Kombinasjonen av nordavind, tynn sommerdyne og skrikende måser er lei. Derfor har jeg nå skaffet meg TO dyner og ullteppe. Da må varmen være fikset. I natt sover jeg MED lyd i ørene og fjerner forhåpentligvis den ikke så idylliske lyden av skrikende fugler. Da skal alt være på stell. For resten av alt her i den rare verdenen er helt strålende. Jeg kjenner allerede at energien begynner å sprette frem, kun etter to dager. Det lover godt! Selskapet på huset er glimrende og gjør at jeg gleder meg til i morgen. Det gjør faktisk ingenting om jeg skal opp før åtte- selv om det er ferie!

Når jeg nå skal klatre til sengs, så ER det faktisk helt stille! Hvor har måsene gjemt seg? Er de på fest? Jeg aner ikke, men skal passe på at jeg sover før de kommer tilbake!

God natt!

9 kommentarer:

  1. Du skal prøve å sove med en måkeunge inne på soverommet du! Det er enda værre enn å bare ha de uten for vinduet ditt. (:

    SvarSlett
  2. Eg kan varma deg.

    MVH
    Per

    SvarSlett
  3. DU, Per! Du som stjal vaskepulveret mitt? Du SA du skulle kjøpe nytt til meg!

    SvarSlett
  4. Jeg tror deg, frøken fryd. Jeg ville IKKE hatt en måseunge på rommet!

    SvarSlett
  5. Det er nettopp derfor man aldri skal reise noe sted uten ørepropper. Hvis jeg reiser på ferie uten propper blir jeg svært vanskelig å ha med å gjøre. Jeg er nok hakket verre (ikke værre) enn deg, for jeg klarer ikke å høre noen puste når jeg skal sove. Og da er øreproppene gull verdt!

    SvarSlett
  6. Hahaha! Ja, da sliter du nok mer enn meg, selv om jeg egentlig tror du hadde slitt ganske så masse med disse måkene også. Og når jeg da først prater om dem, så skal det sies at NÅ er de tilbake. POKKER!

    SvarSlett
  7. beklagar. eg seier så mykje. i dag skulle eg ta på meg nokre labbar. men dei var da vaskepulver i. gjekk heller med undikk. kan fiksa noko ghb i staden for vaskepulver? er da ok?

    MVH
    Per

    SvarSlett
  8. Eg er berre einsam.

    MVH
    Per.

    SvarSlett