mandag 12. desember 2011

Ett minutt om gangen

Lenge har hjertet hoppet noen ekstra slag når jeg har tenkt på uke 50. Den er nemlig full av ting som må unnagjøres før julefreden i det hele tatt kan nevnes. Programmet er tettpakket. I dag har koret hatt julekonsert i Sandviken kirke. I morgen er det julespill med elevene på jobben. Onsdag er det øving. Torsdag er det JULEKONSERT i Birkeland kirke og på fredag er det julebord. Innimellom dette skal man faktisk jobbe OG være mamma. Derfor har jeg bestemt meg for å ta ett minutt om gangen. Ikke stresse, ikke tenke for langt frem. Bare være til stede underveis i den travleste uken i året. Det ER sånn at jeg elsker dette. Jeg føler meg virkelig levende når jeg nesten ikke har tid til å puste. Å synge er det kjekkeste jeg gjør. Jeg er heldig som kan være travelt opptatt med å gjøre akkurat det!

I morgen er det elevene sin tur. Jeg har styrt og stresset og gikk klare og tydelige beskjeder om hva og hvordan og hvorfor. I dag traff jeg noen elever på vei ut fra jobb. De hadde sommerfugler i magen og stjerneskudd i øynene. De GLEDER seg virkelig til i morgen. Det vil altså si at jeg ikke har drept all entusiasme med å være strengelærer. Kanskje det til og med er derfor de gleder seg? Jeg tror på å sette krav til elevene og er spent på resultatet som skal fremføres i morgen!






1 kommentar:

  1. Du er kjmpe god på å bevare humøret, smilet og entusiasmen oppe, midt i kaoset! Lykke til!

    SvarSlett