tirsdag 13. desember 2011

Stjerneelever

Jeg har de fineste elevene i verden. I dag har de varmet ganske så mange hjerter og skapt julestemning for store og små. I formiddag hadde vi forestilling for 1-3. trinn og jeg kjente hjertet vokse minst tusen meter. Publikum satt stille som mus. Jeg er litt usikker på hvor stille egentlig mus sitter, men disse satt veldig stille og fulgte med. All øving, kjefting og frustrasjoner var glemt. Igjen satt en gjeng med stolte små og store mennesker som hadde skapt noe sammen. Vi fikk skryt langt oppover ørene og vi likte det! Til og med avisen kom og var imponert over alt det fine trinnet hadde fått til.

Dette var den store generalprøven før juleavslutningen for foreldre og andre mennesker som på en eller annen måte hørte til i salen. Før elevene skulle hjem, fikk de beskjed om å slappe av. Ikke øve. Ikke stresse. Bare ta livet helt med ro.

Da de kom tilbake til skolen hadde de lopper i blodet og øyner som nesten ikke kunne holdes igjen. Nervøse og veldig klare til aksjon trippet de i gangene før vi startet. Det gikk SÅ bra! Jeg er ganske sikker på at tårene spratt og hjertene vokste milevis i publikum også. Hos meg gjorde det i alle fall det. Elever som har prestert og mestret til den store gullmedaljen er vakre mennesker. De skinner på en helt spesiell måte. I dag er det bare en fryd å være lærer!


Jammen har jeg noen fine foreldre også :)


1 kommentar:

  1. Jeg kan love deg at mine tårer fikk renne fritt i dag ja! Med filmkamera i den ene hånden og fotoapparatet i den andre!

    SvarSlett