søndag 11. desember 2011

Svidde pepperkaker

Pepperkaker skal av en eller annen grunn bakes før jul. Jeg synes det er litt slitsomt. Selve bakingen er grei nok, men all organiseringen rundt det er styrete. Jeg innser at OM man skal bake med familien MÅ man organisere og planlegge i lang tid, så jeg har hevet meg på toget og akseptert det. I år foregikk det hele hos den utflyttede. Hun har rett og slett veldig mye større plass enn moren. Valget ble altså ikke så vanskelig. Mor kjøpte deig (ja, for DET gjorde hun) og tok med et kjevle. Enkelt og greit!




I det nye huset har menn og konekaker blitt
byttet ut med elefanter og dødningehoder.







Da vi var kommet gang ble det veldig koselig. Vi pratet om tider som kommer og tider som har henrullet og glemte helt kakene i ovnen! Helt svidde dødningehoder er altså blitt et tegn på at vi hadde en hyggelig stund.
Jeg fikk til og med middag før jeg vandret ut i den store Dalen for å gå på konsert. Luksus!







Jeg er alltid på jakt etter gode musikkopplevelser. Noen ganger er jeg helt utslitt etter en konsert. Ikke fordi den er dårlig, men fordi den har spilt på ALLE strengene inni meg. Inni meg finnes det en haug med gitarer.

Jeg vet at når Chris André Lund og Lydia Hoen Tjore er solister på en konsert, så er den følelsen innenfor rekkevidde. Og jammen hadde jeg rett igjen. De synger så vakkert at det gjør helt vondt i sjelen. Stakkars alle dere som ikke kom og hørte på!





Som det kommer frem av bildet: Det holder IKKE å komme en halvtime før for å få gode sitteplasser.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar