tirsdag 17. desember 2013

17. desember: Nå er den mørkeste tida

Jeg kjenner det på hodet. Det er mørkt og det regner. Det er altfor mørkt og det regner altfor masse. I går følte jeg meg i støtet. Handlet julegaver til den store pappmedaljen, pakket og planla og gledet meg. I dag føler jeg meg utilstrekkelig, sår og utslitt.

Flere ganger i dag har jeg trodd at det var fredag og at juleferien banket på døren. Innrømmer at skuffelsen ble stor hver gang jeg kom på at det ikke bare ikke er fredag, men at det faktisk kun er tirsdag.

Jeg liker jobben min jeg, det er ikke det. Jeg elsker den, til og med. Det er bare det at rett før ferier blir jeg helt gjennomsliten. Akkurat der er jeg nå. Nå venter jeg veldig på julefred og kjærestetid. Jeg venter på late morgener, lange kvelder, tid med familien og tid med venner. Juleferie er ganske fantastisk og nå er det bare tre dager igjen!




2 kommentarer:

  1. Du skriver fint Christina. Ha en god jul!

    Hilsen Hanna, fra lærerhøyskole tida med PS

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Hanna! Ha en strålende jul, du også!

      Slett