onsdag 10. desember 2014

10. desember: Samhandling

I dag fyller en av mine fine tanter 60 år. Sånt kan ikke gå upåaktet hen. Dette ønsket om å akte på at en vi er veldig glad i hadde bursdag førte med seg en plan. Vi var flere som ville. Hvordan gjøre dette best mulig?

Min kusine som forøvrig er datter av jubilanten ville gjerne hentes av meg og mitt yngste frø. Sammen skulle vi hente snitter i Knarvik. Utenfor butikken kom en annen tante og hentet oss. (Min lille røde bil ble igjen mens en litt større rød bil overtok.) Sammen kjørte vi i besøket der vi ble møtt av et dansende ektepar som synes dagen var fin.



Vi delte ut gaver og spiste masse mat. Litt ulike oppdrag ble utført før vi skulle hjem igjen. Før den tid var jeg overlesset av gaver og hadde med meg veldig mye mer enn da jeg kom. Sånn blir det av og til i familien min. Vi lot avleggeren til min tante bli igjen og fikk den litt større bilen på den veien den skulle. Vi fant heldigvis den lille røde bilen igjen og delte oss i to. 

Jeg dro med meg mitt frø til min bror der det også var bursdagsfeiring i huset. Jeg plantet henne der før jeg dro videre på siste øving før konsert i morgen. Den andre tanten i den litt større bilen kjørte innom sitt yngste frø. Det frøet har skapt ennå et lite frø som skulle dilles og legges litt. 

Da det absolutt minste frøet var lagt fant min tante den rette veien til broderen der mitt frø var. Etter at de hadde pratet og gjort det man gjør på besøk puttet tanten min mitt yngste frø i bilen og kjørte hjem til oss. Der satt jeg og ventet på dem. Lenger enn det har ikke dagens historie kommet og det er helt greit. Dagen har uansett vært fin! Jeg har  gjort mye av det jeg trenger mest. Jeg har vært med hauger av familie og jeg har sunget. Alt uten å stresse.


Nå står begge de røde bilene parkert utenfor hos meg. Alle frøene er der de skal være og roen har senket seg. Ha en fin kveld! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar