torsdag 11. desember 2014

11. desember: Pustepause?

Når det regner vevkjerringer og det stormer som verst kan det være tungt. Hos oss regner det kraftig om dagen. Både inne og ute. Det blåser også. Storm med orkan i kastene. Jeg vet av erfaring at alle stormer stilner. Jeg vet bare ikke når.

Når det blåser som verst er det godt at det tutler en svart gammel tante rundt i leiligheten og har et oppgjør med alle mine dårlige samvittigheter. Hun har blant annet av-iset frysen og skrubbet stekeplater. Nå kan åpningen av frysen minne meg om varme fra min tante istedenfor den vanlige utilstrekkelighetsfølelsen den har gitt meg. Jeg hører hun romsterer rundt med vaskeklut og oser av trygghet og kjærlighet.

I kveld skal jeg gi henne julestemning som takk. Klokken 19.30 i Birkeland kirke vil der bli vakre juletoner å få. Jeg gleder meg til en pause fra regnet. Kanskje du trenger en pustepausepause, du og?
Kom og hør Korall i kveld! Her kan du kjøpe billetter!




1 kommentar: