mandag 8. desember 2014

8. desember: Sure miner og kalde skuldre

Dagen begynte ikke som den skulle. Har man livet i halsen er ikke kalde morgener det beste man vet. I dag var det ekstra ille og mor måtte bruke lang tid og altfor høy stemme før hun fikk noen reaksjon. Den høye stemmen gjør det på ingen måte noe enklere. Faktisk virker den mot sin hensikt. Dette vet mor. Likevel klarer hun ikke alltid gjøre det som er rett. Det endte med sure miner og de kaldeste skuldrene i verden. Mor var usikker på om dette kunne snus. Det kan nemlig være vanskelig. Er man på vrangen så er man på vrangen. Når dagen er dårlig allerede før man har prøvd å sette en fot i gulvet, sliter man. Målet for mor ble at den søvnløse avleggeren skulle være våken og målet er heldigvis oppnådd! 


Da skuldrene var blitt litt varmere fant vi ut at pepperkakehuset fremdeles stod. Sånt gjør dager bedre! Dessuten er vi rimelig fornøyd med resultatet. Se så fint det ble! 



Den siste julen mamma var på denne siden av verden var hun med ene søsteren sin og malte nisser som tanten min hadde laget. Jeg elsker denne nissen. Når den har kommet ned i stuen er mamma her også. På dager som ikke starter noe spesielt bra er mamma sitt nærvær både ønsket og godt.



I løpet av dagen har vi vært innom jobben og sett på juleforberedelsene der. Når vi hadde kommet så lang var dagen allerede kommet seg betraktelig og vi klarte se det vakre rundt oss. Her er 1. trinn sine tovede epler. De henger og dingler fra treet i den årlige adventshagen.


En lykkelig nisse. 
Det så ut som de lo godt hele gjengen. 
Tror det er 4.trinn som har stått for disse.


3.trinn har laget julekrybbe og engler. 
Det snek seg inn en litt større engel også. 
Hun har jeg laget. 

 2.trinn har sydd nydelige dråpenisser.


5.trinn har laget disse englene. Bildene fra 6. og 7. trinn ramlet irriterende 
nok ut av telefonen min igjen. (Eller at jeg glemte å ta av dem. Sorry!)


Da vi kom hjem igjen var dagen helt annerledes enn tidligere. Nå har vi rolige stemmer og veldig varme skuldrer. Vi nyter julero. Vi har vasket opp, skal rydde et veldig roterom og har spist fisk til middag. Kan ting bli bedre?



Ja! Da min aller beste venninne kom bort med selvlagt krans til å ha på døren ble dagen veldig mye bedre. Hun toppet det hele med å si at hun gledes seg så veldig til julekonserten på torsdag. Akkurat da kjente jeg at julestemningen kom. Takk for krans og takk for julestemning! Jeg lover at du skal få julestemning av meg på torsdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar