tirsdag 9. desember 2014

9. desember: Ting på upassende steder

Da jeg stod opp i morges lå bryllupsbildet av mamma og pappa på en pute midt i stuen. Jeg vet ikke om det er derfor jeg har tenkt så mye på dem i dag, men det er meget mulig. Nå i disse juletider prøver man gjerne å rydde litt mer enn man pleier. Jeg later i alle fall som det og siden jeg skriver det her vet dere at jeg har ryddet minst en gang i desember.

Det jeg ryddet i dag var en gedigen sacosekk som den eldste av en eller annen grunn en eller annen gang hadde veldig behov for. Hun har nå flyttet inn på en liten flekk av et rom og har på ingen måte plass til den lenger. Ting som ikke har plass hos utflyttede barn har en tendens til å bli liggende igjen. Helst på litt upassende steder. Der lå sacosekken. På den mest upassende plassen den kunne finne. Den har lagt der siden september. Så det var på tide at desember kom og presset litt på.

Nå er den uansett i en bod på loftet. Den boden har jeg ikke vært inni på flere år. Det var der jeg ramlet over et gammelt album. Et gammelt album med bilder av mamma, pappa, min bror og jeg. Det var litt rart. Jeg har ikke sett disse bildene på mange år. Har ikke tenkt på oss som noen familie noen gang egentlig. På bildene er det sånn. Det er en pappa og en mamma. Tydelig forelsket. Sammen har de fått en jente og en gutt. Vi ser ganske vanlige ut. Vi ser lykkelige ut. Det var godt å se!


Viser IMG_0920.JPG 

Har nesten glemt at jeg har hatt en pappa. Jeg husker ham ikke som en del av familien. Kun som en utenfor. En som var borte. Nå er både han og mamma borte for mange år siden. Men det var godt å hilse på dem igjen i dag. Julen får frem mye rart. I dag fant den frem minner jeg ikke engang har i mitt eget hode.  Sånne fine minner vil jeg gjerne ha flere av! Takk til den eldste for plassering av gedigen sacosekk på upassende sted! Hadde det ikke vært for deg kan det hende jeg ikke hadde tittet innom boden på år!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar