torsdag 13. desember 2018

13. desember: I mål!

I dag kom endelig dagen da jeg skulle krysse målstreken til årets treningsmål. 150 økter fordelt gjennom året. Jeg har "strenge krav om hva en økt kan være. Er det vanlig tur uten fjelltopp, må den være i minst 90 minutter. Annet som teller er for eksempel fjellturer, gruppetimer på SATS, skiturer og svømming.

Jeg liker best å trene sammen med andre, men har også brukt mange timer for meg selv. Trening er tid man gir seg selv. Det er pauser fra alt annet. For noen er det muligens stress, men jeg ser på det som pause. Dørstokken kan fremdeles være meget høy og motivasjonen meget lav. Likevel vet jeg at det beste jeg gjør for meg selv er å holde meg i form og bevegelse. Både for kropp og sjel!

I dag var jeg så heldig å få dele treningsøkt 150 med en svart gammel tante jeg er veldig glad i. Faktisk er det akkurat den tanten som skapte begrepet svarte gamle tanter med en iskald bøtte vann over en ryggen på nevø en varm sommerdag på hytten. Siden har de blitt kalt det. Alle tantene vi har.


Heldige meg som har tanter jeg kan prate så masse og så fint med! Av mangel på en egen mamma har jeg alltid vært ekstra glad i søskene hennes som er så nært mamma som jeg kan komme. Når jeg tilbringer tid med dem er jeg liksom litt med henne også.

Jeg har ikke sprettet en champagneflaske eller ropt tre ganger hurra. Det betyr likevel ikkje at jeg ikke er fornøyd med min egen innsats. Det er jeg nemlig. Nå lurer jeg litt på hva mitt neste mål skal bli? Det får jeg tenke litt på.


Selv om jeg ikke har feirer meg selv, . I sted ringte det plutselig på døren og inn kom en god bedringsbukett. Sånt blir jeg glad av!  Og der kom jammen min kjære inn døren med en bukett roser til meg også. Huttemegturid! Nå tror jeg det er på tide med et glass med feiringsrødvin likevel!


Ha en fin luciakveld! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar