tirsdag 4. desember 2018

4. desember 2018: Uten kart og kompass

I dag overgikk jeg mine egne forventninger til meg selv. Min beste venninne har toget over fjellet og ønsket seg en guide i Oslo. Når sant skal sies er jeg mye rart. Guide i Oslo er jeg ikke.

Nå er det sånn at jeg mistet stedsansen min under min egen fødsel. Jeg har i alle fall ikke sett den siden.  Jeg undrer meg stadig over hvordan jeg har klart å komme meg hjem fra så mange fjellturer som jeg har lagt ut på?

Da utfordringen ble tydelig for meg tenkte jeg at jeg skulle ta den. Helt uten Google og andre hjelpemidler. Jeg ønsket å finne frem helt uten å ringe en venn eller å spørre publikum om hjelp.

Veien har vært lang, men full av festlige stopp. Vi har spist lunsj, drukket kaffe, funnet og testet min mye favorittbar Odd, vist frem slottet, vandret på julemarked i Spikersuppa og funnet galant frem til restauranten vi skulle spise på. I samme slengen forklarte jeg hva som kom rundt neste sving. Jeg ble imponert over meg selv og følte meg litt mer hjemme i den litt før store byen.

Det er så godt med en adventskalender full av fine mennesker bak lukene!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar