mandag 19. desember 2016

19.desember: Deilig er jorden

Deilig er jorden er den vakreste og vondeste julesangen jeg vet om. For meg handler den ikke om Gud. Den handler ikke en gang om jul.

I dag har jeg sunget den i to ulike kirker. Det vil si. Den første gangen bare gråt jeg. Jeg måtte flykte inn på et kontor og ta en pause fra elever og følelser. Skolegudstjenester er kanskje ikke så veldig forbundet med gråting og jeg hadde ikke tenkt å endre det for 400 elever akkurat i dag.

På den annen side er det ikke hver dag man får kontakt med en søster som man ikke har vært i kontakt med på nærmere 20 år. Sånt beveger mer enn et hjerte i et menneske. I alle fall inni meg. Jeg er spent på fortsettelsen og var fylt med håp og ønsker den andre gangen jeg sang Deilig er jorden i dag.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar