mandag 5. desember 2016

5. desember: Nissestreker

Nytt av året på jobben er hemmelig nissevenn. Vi som ville være med har puttet navnet vårt i en eske og blitt trukket av en eller annen nisse som også har puttet navnet sitt oppi. Ingen vet hvem som er hvem sin. En hemmelig nissevenn kan være så mangt. Ofte er det hyggelige og vennlige nisser som gjemmer små sjokoladebiter og annet godt der man minst aner det.

Andre nisser oppfører seg helt annerledes. I dag har det vært en nisse som har tatt helt av på nissefronten. Dette er hva som møtte en av de festligste damene jeg vet om, da hun dukket opp på jobb i morges.


Vi har ledd mye og lenge, men ingen vet hvem det er som tålmodig har pakket inn alt. 

Andre nissestreker som har opptrådt de første dagene i desember som jeg har hørt er disse: Isoporkuler i hyllen, plastkopper utover en pult, en bøtte vann plassert på feil plass og en sekk med ved der det hang på en lapp om ønske om en fin og varm jul. Denne posen med brente mandler fant jeg i hyllen min i dag. Det er sikkert mange flere, men vil ikke stå i fare for å avsløre meg selv ved å si for mange! 

Vi har det ikke mer moro enn man lager selv og herre min hatt så gøy vi har det på jobb for tiden! Jeg er spent på fortsettelsen! 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar