onsdag 7. desember 2016

7. desember: Julefred på morgenkvisten

Selv om jeg forsov meg i dag var jeg en av de første på jobb. Hver morgen har jeg kommet til nylaget kaffe. Lyset flommer over hele rommet og julestemningen ser ut til å ikke ha våknet ennå. Jeg slukker av lyset og går og tenner alle de elektriske julelysene vi har. Det er faktisk en del.

Jeg rekker alltid tenne alle før det kommer noen andre som har tid til å prate. Er jeg heldig, rekker jeg å sette på en julesang eller to. Frokosten inntas og selskapet rundt bordet kommer litt etter litt.

 

Vi fjaset og ler masse. Siste oppdateringene på nissestreker må til. Har det skjedd noe gøy siden i går? Sammen setter vi dagen i gang.

En sånn start på morgenen gjør godt i mørketiden. Spesielt når regnet plasker sånn ned at man blir våt bare man tenker på å stikke nesen utenfor døren. Den hvite julen har visst rømt til utlandet et sted og latt alt det rennende vannet være igjen her til oss.  Da er det flaks at julestemningen og julefreden kan finnes inne på pauserommet! 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar