onsdag 12. desember 2012

12. desember: Juletreglede

I dag startet jeg dagen meget sent. Den yngste avleggeren var full i tentamensnerver og var oppe før fuglene i det hele tatt hadde tenkt tanken i de bittesmå fuglehodene sine. Så da sov moderen lenge og vel og pleiet den heller rustne skrotten en dag til. Den 12.12.12, klokken 12- sov jeg altså søtt og gikk glipp av all magien i verden. I morgen er nemlig den store konsertdagen og jeg MÅ være klar. Ellers blir det liksom ikke helt jul.

Da jeg endelig hadde bestemt meg for at jeg var frisk, ringte telefonen. Jeg måtte komme ned i veien for å hente noe. Jeg kjente jeg ble litt irritert. Måtte JEG kle på meg og trakke ned for å hente noe? Jeg gjorde som jeg ble fortalt. Ganske uten å i det hele tatt tenke på HVORFOR jeg skulle det- eller HVA jeg skulle hente.

Da jeg kom ned stod min veldig gode venninne med et vakkert juletre. Hugget til meg.
"Du MÅ ha juletre!" Så nå har jeg det. Et nydelig juletre. Det fineste i verden, faktisk! Skrotten er klar for julekonsert i morgen og juletreet står i stuen og venter på pynting. Det blir visst jul i år også!

Takk! 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar