mandag 3. desember 2012

3. desember: Juleombestemmingskalender

Jeg er ikke en adventskalenderelsker. Sånn er det bare. Jeg har i flere år boikottet hele greien. I alle fall nesten. Ungene har fått enkle sjokoladekalendere og har vel i grunnen vært fornøyd med det. Men i år kjente jeg at jeg hadde litt lyst likevel. Det er på ingen måte snakk om store og dyre ting, men enkle småsaker som jeg håper den yngste vil sette pris på. Sånn er det når man ombestemmer seg. Ombestemming er nemlig helt lov! Det gjenstår selvsagt å se om de er lykkebringere i ventetiden. Jeg håper det!


Den eldste ble også spurt. Hun hadde kjøpt seg sin egen og så ikke behovet for noe kalender fra meg. Vi tutlet rundt i noen butikker på senteret og plutselig var hun borte. Nesten like fort som hun forsvant var hun tilbake. Da vi kom hjem sa hun plutselig: "Vær så god!" På kjøleskapet hadde hun hengt en kalender til meg. Nå venter vi bare på at millionene skal rulle inn!


Ikke nok med at min eldste har kjøpt kalender til meg. Nå lager hun jammen middag til oss også. Flaks! Nå må jeg visst gå- for maten er klar. Jeg er MEGET fornøyd!

1 kommentar:

  1. Du har gjort en god jobb med de skjønne jentene der!!!

    SvarSlett