torsdag 13. desember 2012

13. desember: Julekonsert!

Jeg er sliten. Men det på en god måte. I dag holdt Korall sin årlige julekonsert i Birkeland kirke og sånt krever sine menn og kvinner. Vi har øvd og øvd og planlagt hvor vi skal stå- hvor vi skal gå og hvem som skal si hva. I dag skulle jeg snakke opptil flere ganger OG synge solo. Nervøsiteten som hadde flyttet inn i meg før vi startet ble i dag en positiv opplevelse. Det er sånn at man føler seg ganske levende når man skal prestere noe man vanligvis ikke gjør og som er litt utenfor komforsonen.  Når man driver med slikt, utvikler man seg og DET vil man vel? Man har i alle fall godt av det. Hver gang jeg har gjennomført noe slikt- føler jeg meg litt tryggere på meg selv.

Koret sang som engler og det gjorde jammen dirigenten også. Samspillet mellom koret og dirigenten er vakkert og i grunnen noe jeg ikke ofte ser hos andre kor. Flaks for oss at dirigenten har verdens vakreste stemme! Sammen med den litt uformelle måten vi presenterer oss på- tror jeg at publikum føler seg som en viktig bit av konserten. Det er tross alt DEM vi har laget den for.

At mange i publikum også da viser seg å være mennesker som betyr mye for en- gjør at disse julekonsertene er høydepunktet i året for meg. Jeg gleder meg allerede til neste år!

En stor takk til Korall, dirigent Chris Lund OG til pianisten Frode Skag Storheim.

You made my day!

NÅ kan julen bare komme!




1 kommentar:

  1. Takk for en god konsert. Dere er så dyktige. Det gjør også noe med meg å komme inn i kirkerommet og gjøre som du så fint sa i innledningen Glemme alt for en stund og bare være der. Julestemning. Takk

    SvarSlett