mandag 24. desember 2012

24. desember: Glade jul!

Jeg våknet til denne juleskogen. Vanligvis våkner jeg til en ekte skog på selveste julaften, men denne fungerte også!



Jeg hadde glemt julesokk til den eldste, men ble heldigvis tilgitt. Hun fikk kaffe på sengen. Det pleier nemlig jeg å få på julaften og det er bedre enn alle verdens julesokker. Tenker JEG da!

Vi har spist grøt med mandel. Mandelen forsvant i gapet på en av oss og ble aldri funnet. Så da måtte vi pent dele premien alle sammen.




Nå er pinnekjøttet på gang og poteter og slikt er klar til dyst. I slike stunder er alltid mamma rundt meg. Savnet er stort, men i disse øyeblikkene kjennes savnet trygt og godt ut. Fred. Det er det jeg kjenner. Jeg vet at hun er her og da er det greit.






Nissen hun har malt skjeler og minner meg på glimtet i øyet som hun virkelig hadde. Det blir ikke jul uten denne nissedamen. Heldigvis kom hun seg ned fra loftet i dag og kunne feire jul med oss.




Jeg har fått bilde av steinen til mamma. Lys og pynt er på plass. Da blir det jammen jul for henne også!




En haug med gaver er på plass. Så nå bare venter jeg på det gode selskapet som dukker opp om en liten stund.



God jul til dere alle og takk til alle som har fulgt kalenderen min i år. Mulig det blir noen innlegg til.. Julen varer vel tross alt til påske?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar