søndag 10. desember 2017

10. desember: Svidde kort

Denne søndagen har vi lengtet etter. En uten noen vekkerklokke eller store ting på programmet. En lat morgen med en lang frokost og en åpen dag.  Før var jeg litt redd for åpne dager. De slukte meg ofte. Fikk ikke gjort noe som helst. Nå er alt annerledes. De åpne dagene fylles i samråd med min kjære. Vi er heldigvis ganske enig i hva vi liker å fylle dem med. I dag ble det tur rundt Semsvannet i iskaldt vær. Jeg har fått se hvor Kronprinsen bor og oppdaget enda mer av de uendelig mange turmulighetene det er her. Isen sang mange ukjente toner for oss i dag. Et fascinerende fenomen som jeg bare har opplevd en gang tidligere.


På vei hjem ble vi lurt inn på et søndagsåpent kjøpesenter. Jeg aner ikke hvordan det skjedde. Det er et under at ingen av kortene våre har smeltet eller i det minste besvimt i løpet av helgen. Mulig det var de som lå og ropte på å bli sett mer. Noe var det i alle fall. Og kortene fikk kjørt seg atter en gang. Julekonserten vi hadde tenkt oss på rakk vi selvsagt ikke. Men julestemning klarte vi å finne likevel.  Sammen har vi pakket gaver og er nå enda et skritt nærmere julefred og tomme kontoer. God søndag!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar