lørdag 23. desember 2017

23. desember: Dagen før dagen

Juleroen har senket seg. Jeg har vasket både her og der og Delfiakaken står til kjøling. Vi har sett Grevinnen og hovmesteren og drikker akkurat passelig med rødvin.


Bonusdatteren har allerede lagt til lading i flere timer, sliten etter flere timer på skøyter. Julaften er rett rundt hjørnet og vi er i grunnen klar. Vi skal bare skrelle litt poteter og kålrabi før vi skal henge opp julesokk og klatre til sengs. Ny panne står fylt med pinnekjøtt på kjøkkenet. Jeg tror det meste er på plass. Jeg gleder meg til i morgen! Håper roen har senket seg flere steder.

Min gamle arbeidsplass har en fantastisk facebookside der det var langt ut en nydelig tekst fra Jul i blåfjell i dag. Jeg måtte bare få det med som en nestenavslutning på adventsbloggen. God fornøyelse!

Kvelden før kvelden

Det er kvelden før kvelden i kveld
En stund med stille ro,
Vi tenner et lys for deg som ble alene,
og et lys for den som dro

Det er kvelden før kvelden i kveld
Vi sitter ved vårt bord
Vi tenner et lys for alle som er redde,
på vår store runde jord

Det er kvleden før kvelden i kveld
Og himmelen er blå,
Vi tenner et lys for at luften og jorda,
skal bli reneren enn nå

Det er kvelden før kvelden i kveld
vi har det varmt og godt
Vi tenner et lys og takker for livet,
og for alt som vi har fått.

Suzanne Paalgard

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar