fredag 8. desember 2017

8. desember: Overveldenhet

Det er sent på kvelden av en dag full av overveldenhet. I starten på dagen har elevene mine gjennomført to strålende forestillinger og smeltet hjerter på rimelig mange mennesker. Det er lenge siden jeg har vært så glad for helg! Man tror alltid at man blir helt utladet etter sånne aktiviteter.


Sannheten er at selv om jeg tror jeg blir helt utladet, så får jeg energi av dem og blir merkelig kvikk og lett til sinns. Det passet bra til den heller dystre aktiviteten jeg skulle bytte til rett etter jobb. Operasjon vrake bilen min.

Samboeren hadde kjørt den hjemmefra og skulle møte meg på veien. På den lille tiden det tok ble han så begeistret for bilen at han begynte å tvile på hele vrakingen.  Og sånn gikk det. Fra å skulle dø blir nå bilen oppgradert og klar for et par år til på veiene. Overveldet.  Igjen. For de som lurer så har jeg altså et spesielt forhold til bilen min. Den har vært eid av den aller beste venninnen min og når jeg kjører den er liksom hun litt med.


Siste punkt på listen over overveldenhet i dag er forestillingen på Folketeateret. I mange måneder har vi gledet oss til Les Miserables. Det med god grunn. Timene fløy avgårde. Jeg har hatt gåsehud og tårer i øynene en haug med ganger. Bruken av lys var imponerende og sangere og skuespillere likeså. Detaljene var en fryd for øyet og jeg skjønner vi burde sett samme forestilling gang på gang før å få med oss alt. Litt av en dag har snart kommet til sin ende og julen er enda et hakk nærmere.
God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar