onsdag 20. desember 2017

20. desember: Noen tradisjoner er viktigere enn andre!

Jeg driver med laging av nye tradisjoner for tiden. Det er ikke like lett som man kanskje skulle tro. Jeg gjør regning med at tradisjonene våre vil sette seg litt ettersom årene går. Av den grunn stresser jeg ikke så mye med det. Julen har en tendens til å komme uansett hvor store og mange diskusjoner og tradisjoner man putter inn i førjulsiden.

Jeg tror jeg bare har en eneste tradisjon igjen etter mamma. Hvert år tenker jeg at jeg ikke skal holde den, men hvert år dukker den veldig sterkt opp igjen. Jeg hadde til og med sagt til samboeren at jeg IKKE skulle lage den. Dagen etter puttet jeg den inn på handlelisten. Jeg MÅ nemlig bare lage den, kjenner jeg.

I dag ringte plutselig min bror og sa han hadde fikset dagens blogginnlegg for meg. Han hadde nemlig akkurat vært ute og kjøpt ingrediensene til Delfiakaken. Den MÅ han bare lage, selv om han også flere ganger har bestemt seg for å ikke lage den. Den kaken hører til og har akkurat passelig dose mamma i seg til at det er en hyggelig og ikke en trist tradisjon. Det mente han jeg kunne skrive om og det er jeg helt enig i!



Så sånn så dagens innlegg dagens lys. En hyggelig telefon der vi fikk sagt at vi er glade i hverandre og han på sin måte fikk sagt at han følger med på hva jeg driver med innpå her. Nå kjenner jeg at julen nærmer seg. Ser frem til jobb og julelunsj i morgen. Etter det er det juleferie!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar