onsdag 1. desember 2021

1. desember: Englene synger høyt i sky

Englene stod i alle fall veldig fint utenfor jobben min i dag. Med tente fakler, store smil, nisseluer og pepperkaker stod de og pusset glorien og vingene sine som seg hør og bør på første dagen i desember. Musikken strømmet høyt ut fra høytalerne og fortalte meg om engler i sky og at vi aldri er helt forlatt. Det kjentes overraskende greit. Jeg er klar for desember. Selv om den også inneholder eksamen. 

Julestjernen på kontoret mangler en spiker å henge i, men målet er at det skal få glitre litt i vinduet så snart som mulig. Øredobbene i min andre egne julekalender er på og humøret er på topp. 

I år har jeg lett etter en julekalender jeg skulle kjøpe, men har endt opp med at jeg ikke fant noe jeg ville ha. Jeg kjenner jeg ikke kan kjøpe masse greier bare for å kjøpe. Ingrediensene i luksuskalenderen fra i fjor er ennå ikke oppbrukt og det må da indikere at jeg ikke behøvde det? Jeg kan dessverre heller ikke hive i meg sukker hver eneste morgen selv om jeg aller helst skulle ønske det. 

Min mann tok ansvar og kjøpte en flaxkalender til meg. Er jeg riktig flaksen kan jeg bli rimelig rik av det! Jeg har også ønsket meg pakkekalender av ham, men forstår at det kanskje ikke fungerer helt sånn. Om man skal få pakkekalender er det vel en fordel om den som skal gi er litt giret på det. 

For min del er jeg spent på om jeg klarer å lage luker til hver eneste dag i denne desemberen. Jeg skriver mindre og mindre uten at jeg helt vet hvorfor. Håper på mye inspirasjon til videre skriverier og at noen faktisk leser tankene jeg prøver å systematisere. 

Ha en strålende dag! 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar