lørdag 18. desember 2021

18. Desember: Nervepirrende nærkontakt


I disse merkelige juletider kan det være utfordrende å skulle tenke planer. Den ene planen etter den andre blir forandret eller avlyst i siste liten og gjør at vi hele tiden lever i litt for spennende øyeblikk, hele tiden. Jeg synes det er en uting. Jeg liker å vite hva jeg skal, helst i god tid. Nå skiftet lover og regler raskere enn jeg får pustet inn og ut og gjør det rett og slett litt anstrengende.

Kommer vi oss i det hele tatt til Bergen? Klarer hele gjengen å holde seg karantenefri og friske?  Jeg har måttet tenke igjennom at alle ting kan skje og at det er akkurat det som er den vanskelige planen akkurat nå. Ta en dag av gangen og ta det som skjer så fint som det kan gjøres. Jul blir det uansett. I en eller annen form.

Eldste frøet har fått det ekstra spennende.Hun er regnet som nærkontakt og er plutselig i karantene som hun bare kanskje rekker å teste seg ut av før julaften. Om hun da ikke blir syk først. Det er ganske fortvilende og altfor spennende! Kan det hende hun blir sittende alene på julaften? 

Jeg kjenner mammahjertet allerede nesten er tomt for blod. Flaks for henne har hun en mamma til som heldigvis er i Bergen. Stemor stiller opp og har allerede avtalt å komme med julemiddag på døren i morgen. Etter det kjører hun strake veien hjem og spiser digital middag med min eldste frøken på Meet. 

Klumpen i halsen min ble så stor at det ramlet ut noen tårer. Det er godt å ha sånne mennesker i livet sitt! Vi trenger hverandre nå. Kanskje mer enn før. Sånn er det bare. Alle vet hvordan en selv ble påvirket av isolasjon i forrige runde. Nå må vi stille opp for hverandre og huske at venner og kontakt med andre faktisk er livsviktig. 

Jeg gleder meg til ribbemiddag med gode (symptomfrie) venner i kveld. Ha en fin lørdag! 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar