søndag 12. desember 2021

12. desember: Panikken stiger

I helgene pleier jeg å være skikkelig bortskjemt. Min mann står alltid opp litt før meg og lager frokost. Jeg kan høre på lydene av romsteringen på kjøkkenet. Det er en god lyd. Det å bli tatt vare på og dillet med er ikke noe jeg alltid har blitt, og jeg nyter det så til de grader. Jeg vet jeg er heldig! 

Både i går og i dag har han bedrevet ekstraservice og geleidet meg inn til spisebordet. Der har det vært julepyntet på bordet og julemusikken har strømmet i bakgrunnen. Selv har han pyntet seg med diverse hodeplagg. I går var han et reinsdyr. I dag spiste jeg frokost med en nisse. Selv fikk jeg ikke spise en eneste bit før jeg hadde pyntet meg også. Sånn har det altså blitt. Det hadde jeg ikke trodd!

Da jeg møtte min mann var han ikke spesielt glad i slike høytider og han ville i alle fall ikke kle seg ut. Ikke på noen som helst måte. Jeg skal ikke klage på forandringen! Livet er det man gjør det til og vi synes det blir morsommere når vi gjør det sånn. 


Det aller beste og er at han har holdt eksamensnervene mine i sjakk i hele dag. Han har gjort et godt stykke arbeid. Jeg er ikke den gøyeste å tilbringe tid med når stressnivået øker. Vi har prøvd å handle julegaver og har til og med rukket en rusletur i Oslo. Nå er kvelden her og jeg kjenner at skuldrene har startet å klatre litt opp mot ørene. Panikken stiger. 

Erfaringen tilsier at det vil gå bra. Dette også blir jeg ferdig med. Men det må være lov å grue seg litt til de neste fire dagene! Hjemmeeksamen med bare seg selv kan bli rimelig intenst. Nå er det bare timer igjen. Ønsk meg lykke til! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar