fredag 17. desember 2021

17. desember: Det bobler!

Jeg tror jeg hadde behøvd litt mer søvn enn jeg fikk i løpet av natten. Det selv om jeg sov som en stein. Beina var blytunge da jeg lirket dem ut av sengen og jeg så fremdeles ti år eldre ut da jeg så meg i speilet. Jeg så helgen glitre rett rundt hjørnet og pyntet meg for noen timer med hjemmeskole. 

I dag var det juleverksted før lunsj og min jobb bestod i hovedsak av å prate med dem som hadde lyst til det. Litt begrenset hvor mange tråder jeg kan tre eller filthjerter jeg kan klippe for dem mens jeg en helt annen plass enn dem. Likevel skal man ikke kimse av å ha muligheten til å prate med læreren din akkurat når du måtte ønske det. Hjelp kan komme i så mange former og av og til er det bare en liten samtale som skal til. 

I dag dukket det opp en lillesøster jeg kjenner godt til. Hun var ferdig med sine oppgaver og satt stille og tegnet på sidelinjen. Jeg fikk se hva hun tegnet og kjente meg selv igjen med en gang! Jeg fikk oversendt portrettet og har fått lov å bruke det i bloggen. Jeg synes det ligner. Synes dere?




Omtrentlig samme tid som bildet dukket opp fikk jeg en merkelig sms. I disse svindeltider ble jeg fryktelig mistenksom og lurte fælt på hva dette kunne være. «Du kan hente din ordre på Vinmonopolet.» Jeg hadde da ingen ordre der? Sjekket appen og ordrer og ble ikke klokere av det. Hadde tilfeldigvis diskutert champagne med en venninne dagen før og hun var den første jeg tenkte kunne svare meg på om hva som var skjedd her. 

Hun forklarte at det kunne jo hende noen hadde bestilt til meg, noe jeg aldri hadde hørt om før. Jeg sa jeg gjerne burde gå og sjekke hva var, fremdeles litt skeptisk. Etter noen minutter kom det en melding. Det viste seg at det var henne og min kusine som hadde bestilt bobler som en gratulerer med overstått eksamensgave! Jeg ble hoppende glad og kjente boblene i blodet lenge før jeg fikk hentet den rosaboblete flasken på polet. Synes det er ekstra morsomt at det var akkurat henne jeg ba om hjelp til som var medskyldig i min forvirring. Da meldingen om vaksinetime tidlig neste uke også tikket inn, var saken klinkende klar. 

I dag skal det feires! 
Hørte jeg skål? 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar