torsdag 2. desember 2021

2.desember: Husmorferie!

I går ble det møte i ungdomsskolereunion-klubben. Vi ante ikke engang at den eksisterte, men det gjorde den visst. 

Min meget gode venninne fra hjembyen har toget hele veien fra regnbyen og over til tigerstaden. Hun har en aldri så liten husmorferie og det settes stor pris på! 

På tirsdag var vi på fantastisk konsert med Endre Olsen og de andre. Han har jeg vært på uendelig mange konserter med og blir like happy hver gang det klaffer. En sommer for noen år siden dukket han opp i Stavanger der vi tilfeldigvis hadde lagt årets jentetur. Her frelste han fruen fra regnbyen og hun har siden hørt på Bøttevis med blått  i bilen sin. Om du ikke har hørt den så anbefaler jeg veldig å forsøke det! 


I går hadde vi minijulebord med den tilreisende fra paraplybyen og min andre veldig gode venninne som bor her i nærheten av meg. Hun er forøvrig også fra den våte byen men har levd rimelig mange år her hvor solen skinner litt mer. Til felles har vi tre år på ungdomsskolen vi var ferdig med for et par år siden. 

Det ble et vellykket og produktivt møte og skal definitivt gjentas så snart som mulig. Sammen spikret vi reunionsdato for neste år der vi skal prøve å samle hele gjengen fra tenåringstiden igjen. Det har blitt gjort en gang før, men vi klarer ikke helt å huske når det egentlig var. 

I dag er det fremdeles husmorferie for den tilreisende og jeg er den som begynner å bli skikkelig sliten. Bare en dag igjen på jobb nå før hun sitter på toget og jeg kan slenge beina på bordet



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar