fredag 10. desember 2021

10. desember: Julebordblues

I dag skulle det O store julebordet finne sted. Som medlem i sosialkomiteen tror jeg at jeg har gledet meg ekstra mye. Vi har fikset og ordnet og handlet. Dette hadde vi ventet på så lenge. Lokalet var bestilt. Det samme var maten. Til og med pynten var fikset. 

Ingen kan huske helt sist vi hadde julebord. Det må være omtrent 10 år siden. Det kjennes i alle fall sånn ut. Alle hjerter har gledet seg og jeg innrømmer at skuffelsen var stor da det tirsdag kveld ble klart at man kun kunne være maks 20 personer i et leid lokale. 

I skoleverden går alt veldig fort. Man blir stadig mange år eldre uten at man helt får det med seg. Skoleåret er over på to blunk og det neste starter før du har fått åpnet øynene igjen. Avlysning, avbestilling og sårslikking var derfor over på et øyeblikk. Vi fant fort ut at dette ikke var verdens undergang og at julebord fikser vi til uansett når det nå måtte bli at vi får lov til det. 

I går tikket det inn en skikkelig hyggelig mail av helsesykepleier og miljølærer på skolen. De syntes det var for ille at kjolen som var kjøpt inn til julebordet måtte henge helt alene i skapet og laget en anledning til å finne dem frem. Julegrøt til hele gjengen var klar til henting på lærerrommet til lunsj. Det var helt perfekt! Tusen takk til dere som laget en hyggelig julestund for oss alle sammen. Sånne nisserier liker jeg! 




Nå nærmer det seg veldig den skumle eksamen på mandag, men før det skal jeg bare ha veldig helg! 

Ha en strålende helg, alle sammen! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar