tirsdag 15. desember 2020

15. desember: Med hevede skuldre og litt for korte bein

I dag har jeg løpt etter meg selv overalt. Helt fra jeg skulle bli kjørt til jobb har jeg vært litt hengende etter og virkelig strevd med å nå meg selv igjen igjen. Det er mulig det bare er meg som har det sånn, men når dagen min først er sånn blir liksom alt litt på halv åtte. Jeg rakk ikke slappe av med kaffekoppen min før inspeksjon. Da jeg var ferdig med inspeksjonen hadde jeg glemt iPaden på kontoret og måtte opp for å hente den. Da jeg kom ned igjen hadde jeg glemt resten av utstyret jeg trengte til timen oppe og måtte løpe opp igjen. Skjønner dere greien? Sånn har nå dagen gått. 

Helt på slutten av arbeidsdagen fant jeg meg heldigvis igjen og fikk øvd litt mer med det nyfødte husbandet på jobb. Det hjalp virkelig på en heller flokete dag. Det er så godt å få lov å leke med musikk! Dagen var nesten helt i orden igjen og jeg var omtrent i mine egne fotspor da jeg ble så forskrekkelig trøtt etter middagen. Før jeg fikk middagen servert (ja, for jeg gjør ofte det) perlet jeg en halv alv. Jeg ble bedt om å rydde vekk lekene før mat og ble omtrent like snurt som en tiåring. Perling tok litt lengre tid enn jeg hadde tenkt. Alle julenissene og englene jeg trodde jeg skulle få laget i dag må nok stille seg i perlelkø. Det er mulig de må stå der en stund. Jeg manglet nemlig plutselig all verdens av tid. Jeg som hadde så mange planer om hva vi skulle få gjort i løpet av dagen!

Søvnen fanget meg i omtrent en halvtime. Jeg våknet og var så groggy som man kan klare å bli etter en middagslur. Krefter ble mobilisert og en tur til Sandvika senter ble resultatet. Det meste av det vi hadde planlagt ble handlet i en fei uten for mye mennesker rundt ørene. Da vi kom hjem så jeg hvor høy oppvasken var blitt og at jeg ikke hadde satt på noen maskin med klær. De innpakkede gavene fra her om  dagen lå fremdeles på bordet og den halve alven ropte på å bli perlet ferdig. Jeg kjente skuldrene heve seg. Hvordan i alle dager skal jeg bli ferdig med alt?! 

Da kom jeg på at denne følelsen også hører til i denne førjulstiden. Den sniker seg faktisk innpå hvert eneste år og det har aldri skjedd at julen ikke kommer uansett. Flaks! 

Håper DU har hatt en fin dag! 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar