mandag 7. desember 2020

7. desember: Manda’ morra blues

Mandager er ikke alltid de beste, selv i desember. De inneholder gjerne litt hyggeligere musikk og en liten god matbit i form av for eksempel en pepperkake. Likevel er det ikke sikkert dagen viser seg fra sin beste side. Sånn var det i dag. Det regnet da jeg skled over den isete plassen på skolen og hodet  mitt hang tungt og  slang på toppen av kroppen. Det ville liksom ikke feste seg helt. Det kan være utfordrende å gjøre et stykke arbeid med hodet sånn hengende. Så det var jammen godt jeg var så tidlig ute at jeg fikk stivet det godt nok opp før klokken ble kvart over åtte. 

En gammel julestjerne jeg hadde med meg hjemmefra ble hjulpet opp i vinduet på kontoret av vaktmesteren. Han fikser det meste og lyste bokstavelig talt opp min morgen i morges. Den ene kollegaen etter den andre ramlet inn dørene og dagen begynte etterhvert å ta en meget hyggeligere form. En har tatt med seg strikketøyet jeg hadde rotet til, hjem for å fikse. En annen kom med en pose fylt av ferdig oppkuttede emner som skal bli bordkort til bryllupsfesten vår (som jeg etterhvert ikke aner når blir). Jeg er så heldig! Dager kan starte dårlig når jeg har så mange fine kollegaer som redder meg fra dinglende hoder og dårlig humør! 





Håper mandagen din har vært fin. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar