tirsdag 8. desember 2020

8. desember: Juletre, eller ikke juletre? Det er spørsmålet!

 I år skal vi ikke ha juletre, tror jeg. Vi skal dra til Bergen, tror jeg. Jeg starter juleferie den 22. desember, tror jeg. Det er skrekkelig mye tror jeg, for tiden.

Dette er ikke året for spikrede planer. De fungerer nemlig ikke. Alt kan skje helt plutselig og endre på alt det man har planlagt. Det er god trening. Det er greit å øve seg på å ta ting som det kommer. Problemet er at det begynner å bli litt slitsomt. Det er helt umulig å planlegge noe som helst. Jeg drømmer og håper veldig mye for tiden. Samtidig prøver jeg å ikke ha så høye forventninger om hva som skal skje. En realistisk drømmer? Jeg innser at fallhøyden blir stor uansett hvordan jeg vrir og vender på det. Om jeg ikke kommer meg til byen mellom de syv fjell vil jeg bli dypt skuffet og skikkelig lei meg. Jeg må bare innrømme det. 

Det er mulig det er året for å ha juletre uansett. Om vi blir værende her hele julen vil noe annet bare være trist? Jeg får ta det opp på familieråd. Kanskje vi får avklart det noenlunde samtidig med at kommunen faktisk bestemmer seg for når vi skal ha ferie. Da har vi jammen kommet langt på planleggingen vi ikke har noe kontroll på! 

I mellomtiden i den regnfylte byen driver jentene mine med juleforberedelser til julen vi forhåpentligvis får ta del i. Jeg hører rykter om pinnekjøtt og ny dessert av året. Juletreet har kommet i hus og pepperkakehusene er pyntet. Jeg ønsker så sterkt å få være der sammen med dem at jeg lurer på å koble inn høyere makter! 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar