tirsdag 1. desember 2020

1.desember: Adventskalenderbloggen er åpnet! 🎄

 Dagen startet så stille og rolig at jeg til og med måtte finne frem Bugge Wesseltoft og sitt snødekte piano for anledningen. Jeg kunne riktignok ikke lytte til den vakre musikken på Spotify siden min mann var dypt opptatt av en podkast han hører på. Ikke sikker på om han setter like stor pris på Bugge som jeg gjør. Min mann hadde satt frem tranflasken og tent stearinlys før han dro. Er ikke det kjærlighet så vet ikke jeg. Da kan ikke jeg forkludre hans dag med å snappe Spotify rett ut av ørene hans. 



I dag ljomet julemusikken ute på skoleplassen da jeg kom på jobb. Tradisjon tro stilte foreldrene opp med pepperkaker første desemberdagen. Det som var annerledes i år var det verdensveltende viruset har ført til at foreldrene ikke fikk være tilstede selv. En boks med pepperkaker og hansker til oss lærere ble utdelt. Kanskje ikke helt det samme, men så veldig mye bedre enn ingenting. Foreldrene skal ha for sine kreative måter å kunne støtte opp rundt skolen i disse rare tider. 

Det indikerer at det blir jul, uansett. Kanskje i en litt annen form enn vi er vant til, men julen kommer. Uavhengig av hvor mange vi får være rundt bordet eller om man har falt i en karantenefelle. Julen sniker seg inn overalt og vil forhåpentligvis lage fred der den faller til ro. Det er klart jeg er redd jeg ikke får tilbringe julen med mine høyt verdsatte avleggere. Vi krysser alt vi eier og har for at det skal gå bra. Hvis ingen går i karantenefella, men passer seg for den - så får vi nok alle feire jul igjen. 

Det er en risikosport å være lærer for tiden. Det hagler med karantener i hytt og gevær. Med en rykende fersk avleggerlærer og meg selv samt og en avlegger som går på skole er det klart det ikke kan vites helt om vi kommer i samme havn på selveste julaften. Det er heldigvis lov å håpe. Min mann og jeg har uansett hverandre og det har heldigvis ungene også. Blir det digital jul så blir det det. Verre ting har skjedd. 

Håper alle har åpnet en eller annen variant av en adventskalender i dag. De finnes i utallige varianter. Både for barn og større barn. Nyt førjulstiden! 


God jul fra skolebiblioteket! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar