fredag 4. desember 2020

4. desember: Jeg fant nissen!

Dagen startet helt på vrangen. Jeg var trøtt og sur. Søvnen har vært dårlig hele uken og ute hadde det snødd. Det var i grunnen snøen som vekket meg. Rundt ti på fem våknet jeg av brøytebilen. Sånt skal man jo klare å sovne igjen av. Poenget er at jeg da visste at det var snø. Jeg ante selvsagt ikke noe om hvor mye det var snakk om, men tydeligvis var det nok til at det måtte brøytes. Når så mye snø har ramlet ned kan det være glatt osv osv. Dere skjønner tegningen. Dette hodet klarte ikke å slå seg av og dermed klarte ikke kroppen å sovne heller. Litt usikker på hva som styrer hva i den prosessen. 

Resultatet ble at jeg var gretten da jeg spiste frokost. I det jeg skulle rydde av bordet og kvinne meg opp til siste arbeidsdagen i uken, dunket jeg armen i en stol og mistet asjetten i gulvet. Eller fatet om du vil. Spiller ingen rolle hva det heter egentlig. Det eller den lever ikke lenger. Tusen biter fløy utover gulvet og jeg kjente at humøret ble litt lammet. Faktisk kom det ikke en lyd ut av munnen min. Oppgittheten var nok til å ta og føle på for min meget snille ektemann som skulle ha hjemmekontor sa han kunne fikse. Jeg ble pakket sammen og send på jobb med en kaffekopp i hånden mens han støvsugde og ryddet opp etter meg. Det er ikke så aller verst å være gift, faktisk. 

Ute møtte den snøfylte bilen meg. Jeg sukket, tok kosten fatt og startet på snøfjerningen. Da jeg hadde kostet nok til å komme meg inn i bilen fikk jeg startet den og satt på Kurten med Let it snow på anlegget. Vipps var dagen bedre. Det skal ikke så fryktelig mye til! Helt uten at det var glatt kom den grønne bilen seg helt ubekymret til jobb. 

På jobb har vi flere fine adventstradisjoner. Hemmelige nissevenner og adventskalendere har vi hatt de årene jeg har jobbet der. Like hyggelig og gøy hvert år! Adventskalenderpremien blir ikke trukket sånn som det ofte blir. Neida. Vår kalender er en liten nisse som blir gjemt på skolen en eller annen plass med ledetråder sendt på mail. Jeg har aldri funnet den. Ikke før i går. Ikke nok med det. Jeg fant den jammen i dag også! Glemt er brøytebiler og knuste tallerkner. Jeg fant nissen og nå er det helg!  




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar