lørdag 5. desember 2020

5. desember: Julelørdagsaktiviteter

Det har vært en rolig lørdag. Det er nok det jeg behøver for tiden. Ukene flakser av gårde og det gjør jammen helgene også. I dag prøvde vi å bremse ned. Jeg har vandret i julepysj til langt på dag, spist lang og sen nissefrokost med julesanger i bakgrunnen. Strikketøyet har vokst og noen julegaver har blitt sendt  dit de skal. I Bergen skulle en bit av familien samles på Holbergstuen før den legger ned for godt. Jeg kjente det godt i familiehjertet da ulike familiemedlemmer sendte snapper av gildet. En annen bit av familien var levende julekort og dro rundt og leverte julekort på døren og fikk sett de delene av slekten som ikke var på Holbergstuen med trygg og god avstand. Det er sånn det må bli denne julen. Ikke fullt og helt men stykkevis og delt, med god avstand og rene hender! Likevel håper jeg dypt og inderlig at vi kommer oss til Bergen når julen ringes inn! 


Lørdagen rullet videre og har blitt brukt til flere juleaktiviteter. Bonusdatteren har perlet julemotiv og akkurat nå har vi digital pepperkakehuspynting med ungene. Stemningen i familien når pepperkakehus blir til er aldri spesielt god. Tradisjoner må tross alt overholdes, selv om vi ikke er i samme hus. Jeg regner med det blir pepperkakehus både her og over fjellet! 


Kvelden er her og julepysjen har kommet på igjen. Snart har den femte dagen i desember takket for seg. Håper dere har fått brukt lørdagen til akkurat dere behøvde! Det har i alle fall jeg! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar