søndag 11. desember 2022

11. desember: Jakten på den ekte julefølelsen

Jeg er på jakt etter nostalgien, andektigheten og juleroen juletiden kan gi meg. Foreløpig har jeg ikke funnet den helt for i år. Den var ikke på Sandvika storsenter for å si det sånn! Der snubler folk over hverandre og ser ikke lenger frem enn sin egen nesetipp. Mulig de klarer å fokusere på produkter de skal kjøpe, men det er lite smil og triveligheter i omløp. Det er nok rimelig høy omsetning på det senteret i dag. Vi hjalp ikke så mye til akkurat der. Blir det for mye støy og styr, rømmer vi. Så det var akkurat det vi gjorde. 

Min mann mintes nemlig et julemarked som pleide å være nedi gaten der. Så vi lette etter det også. Helt uten hell.  Bare noen fuglenek hang og dingler. Ingen boder, mennesker eller nostalgi i den gården. 

Vi fant den grønne bilen og kjørte forbi Bærums Verk, fremdeles på jakt etter juleri. Der er det utrolig vakkert og julete på denne tiden. Dessverre var det så mye biler og så mye mennesker at vi rett og slett kjørte hjem. De klarer nok å kose seg helt uten oss. 

Neste helg planlegger vi en tur i skogen med ved og gløgg og nisseluer. Faktisk tror jeg at det er større mulighet for å finne juleroen jeg leter etter der. 

Er det noen som vil bli med? 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar