torsdag 22. desember 2022

22. desember: Endelig fremme!

Bittelille julaften startet ikke så tidlig som vi hadde planlagt. Det er vanskelig å både kvinne og manne seg opp til å stå tidlig opp første dagen i en ferie. Vi klarte det nesten. En time senere avreise til favorittbyen enn først tenkt. Vi tenkte det var innafor. 

Så kom jeg på at ene frontlyset på bilen ikke virket. Det fikser vi lett som en plett, tenkte vi. Pletten i dag var ikke noe lett i det hele tatt og vi måtte svinge inn og få kyndig hjelp til å fikse. Tre stykker med julegensere og nisseluer spankulerte inn, fikk kaffe og ventet. Rimelig rolig oppstart på kjøringen over fjellet. 

En halvtime senere fikk vi bud om at lyset var tent og fikk med oss gull, røkelse og myrra på veien.  Ca. I hvertfall drops, spylervæske og isskrape. Nesten det samme!

Etter tåke, snø, is, regn og sludd kom vi oss endelig frem til herberget. Jeg skal heldigvis ikke føde, men synes det var ganske godt å komme i hus likevel. Min ene tante har rømt til varmere strøk og er så raus at hun lar oss bo i leiligheten hennes så lenge vi behøver. Beste julegaven vi kunne fått. Jeg er så vanvittig takknemlig for det! Gleder meg stort til å feire julaften her!


Nå kan julen bare komme (når vi har fått handlet inn maten 😂)!❤️


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar