tirsdag 20. desember 2022

20. desember: Vi har vasket golvet

Energien har rent helt ut og det på selveste leveringssdagen av en helt ny seng. Jeg hadde ikke helt sett for meg hvor mye man måtte fikse for å få det på plass? Man må ta fra hverandre den gamle sengen, plassere alle bitene på passende steder. I dette tilfellet er det i kjelleren. Heldigvis er mannen min fylt med pittelitt mer energi enn meg, så han har stått for bæringen. Jeg har støvsuget og ryddet plass til den nye loppekassen vi venter veldig på. 

Min mann har vasket gulvet og var nesten på vei til å bære ved.  Jeg sitter på krakken attåt glaset og venter sånn at jeg nesten sovner og hadde virkelig behøvd en liten hvil på sengen som ikke finnes lenger. Katastrofetanker som inneholder mangel av seng i natt svinger innom til stadighet. Hva om de ikke kommer? Hva gjør vi da? Frøkensengen og sovesofaen er allerede okkupert. Er det plass i herberget? Jeg kjenner jeg ikke orker å forholde meg til det akkurat nå. 

Da er det greit å ha andre ting å tenke på. Frøknene som har dratt på julemarked og koser seg med churros og samler inn julestemning for eksempel. Det og den veldig søte hemmelige nissevennen jeg har. I dag lå dette i hyllen min og jeg kjente jeg ble ordentlig glad! Et lite kort der det stod: Nå er det ikke lenge før du kan slenge beina på bordet og nyte julegrisen, men glem ikke at småfuglene også trenger omsorg.
Sammen med kortet lå det både julegris og fuglemat. 

Om ikke sengen kommer skal jeg hvertfall lete etter julestjernen og spise den julegrisen i dag! 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar