fredag 2. desember 2022

2. desember: Julete morgenstemning

I morges fikk jeg skikkelig julestemning helt av meg selv. Jeg klatret ut av sengen og gravde frem en julegenser som jeg faktisk glemte at jeg hadde i hele fjor. Den skuffende skuffelsen av å oppdage det først etter at den forrige julen var forbi var overraskende stor. Desto større var gleden av å børste støv av den nedgravde og gjemte skatten i morges. Den førte dessuten til akutt julestemning og julemusikken måtte skrues på sporenstreks. Juleøredobber og reisdyrhårklemme og nynning var en relativt gigantisk kontrast til den heller rimelig morgengrettene meg og jeg antar min mann ble litt forvirret av det hele.

Jeg tok meg selv i å sende glade morgensnapper, derpå mottok jeg minst like mange glade svar som virket både oppkvikkende og hjertevarmende på en gang. En skikkelig god start på dag nummer to i desember.

På jobben ventet en haug med nisseluekledde barn som skulle ha adventsforestilling for hele skolen og halve kongeriket i dag. Det er noe magisk ved elever som hiver seg inn i ting de ikke helt våger og situasjoner som for mange er langt utenfor komfortsonen. De er nervøse og skjelven, men lykkelige når de har gjennomført og kjenner de gode mestringsfølelsene strømme gjennom kroppen. Publikum satt igjen med en god porsjon julestemning og alle lærerene som nå er ferdige med årets innsats på juleforestillingsfronten kan se frem til roligere og mer vanlige uker frem mot juleferien. Forestilling er gøy, men hardt arbeid! 

Dermed er julestemningen fremdeles på topp i det vi glir inn i den første helgen i desember. Håper du får en god en! 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar