lørdag 17. desember 2022

17. desember: Snedig snø!

I natt har det snødd masse. Julestemningen vokser i takt med centimeterene som har landet og gjør det vakkert rundt oss. Det er jo det. Vakkert. Det bare er litt irriterende akkurat på bilen og på veien. Særlig siden jeg er ganske sikker på at brøytingen ikke kan gå helt som de har planlagt her. Glatte veier, mye snø og rart vær gjør det sikkert vanskelig for dem (leses i en litt ironisk tone).

I går måtte jeg stoppe på halvvegen fra jobb. Da så jeg ikke mer og måtte skrape ruten for is. Noe sånt har jeg aldri opplevd før. Skikkelig merkelig! Frysende tåke het det visst og gjorde ikke bare at rutene ble dekket av is, men rett og slett alt. Ganske glatt og meget snodig! 

Da bilen i dag skulle graves ut fikset likegodt min mann naboenes parkeringsplass også. Nissing på skikkelig vis! Helt uten at naboene vet om det. Sånt liker jeg og kunne ønske jeg var der da de oppdager det og lurer på hva som har skjedd. Jeg vet at jeg i alle fall hadde blitt hoppende glad! 

Ha en fin lørdag og finn på noen fine nissesprell! 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar