søndag 4. desember 2022

4. desember: Deilig er den himmel blå

I hele førjulstiden er jeg på jakt etter julemusikk som gir meg gåsehud, klump i halsen og tårer i øyekroken. Ofte flommer tårene ut over øyekrokkanten og triller nedover kinnet og beviser at jeg er truffet langt og dypt inn i hjertet. Som jo er det jeg faktisk er på jakt etter. I fjor oppdaget et helt ferskt arrangement til den velkjente teksten «Deilig er den himmelblå», komponert av Irene Adolfsen Vænes og fremført av Volve Vokal. Den traff meg rett i hjertet og nå håper jeg den kan finne veien inn i flere. Jeg hører den høyt med hodetelefoner og anbefaler lukkede øyne og høy lyd. For et vakkert stykke musikk! Har du Spotify bare må du legge den inn i en spilleliste, sporenstreks! Jeg fant den også på YouTube sånn at alle kunne høre om du ikke skulle ha Spotify. Nyt!

God søndag til dere! 

Link til Spotify: 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar