søndag 10. desember 2023

10. desember: Post på en søndag!

Jeg klarer ikke helt å følge med på dagene, men var rimelig sikker på at det var søndag i dag. Overraskelsen var dermed stor da jeg fikk beskjed om at en pakke var levert til meg i postkassen, i dag. Jeg har ikke sjans til å huske hvilke uker vi får post på de ulike dagene. Ene uken er det tirsdag og torsdag og andre er det mandag, onsdag og fredag. Men, søndag? Den var ny for meg!

Gleden stod i taket da det viste seg å være det aller siste tilskuddet til kalendersamlingen min i år. En av mine fine tanter vet at jeg liker å pusle puslespill og ville så gjerne at jeg skulle velge meg ut en puslespillkalender jeg likte og så ville hun betale. God deal! 

Jeg bestilte, muligens litt naiv, fra en eller annen nettside som jeg trodde ville sende meg brikkene i full fart. Det viste seg imidlertid at dette oppkuttede julebildet, fordelt i 24 små bokser kom helt fra Kina og tok den tiden det måtte for å komme hjem til meg. I dag på den tiende desemberdagen var tiden inne og juleeventyret kunne begynne. Nysgjerrig åpnet jeg den første esken og fant bare hauger av ulike brikker som ikke akkurat passet sammen. Vi forstod raskt at absolutt alle brikkene var blandet sammen og ikke lå fordelt i eskene etter dagene, slik det egentlig skal. Ermene ble brettet opp og sortering måtte gjennomføres. Hjernen min er ikke så glad i slikt over lang tid, så min mann var nok en gang en reddende juleengel og hjalp meg i mål. 

Nå har vi satt sammen seks av eskene og det begynner å ligne på noe. Dette vil fra nå være en nypuslet juletradisjon som vi tar med oss videre på livets landevei. Tusen takk for strålende gave! 

Håper dere har en fin søndag. 



Her ser alt til å være i system, men neida!



Sortering måtte til 💚



Dagens kalendergave i den andre kalenderen min. 😄




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar