søndag 17. desember 2023

16. desember: En ekte ekshibisjonisse!

I dag oppdaget jeg en helt ny side av min mann. Bonusfrøkenen og jeg har styrt på med gaveinnpakning og fikset det som fikses må når det kommer til presangene. En viss oversikt ble opparbeidet helt uten at den sjuende far i huset egentlig hadde vært helt med i arbeidet. Han gikk rundt og fikset andre saker og ting som også må komme i orden før julefreden kan senke seg. 

Da alle gavene var gjemt i papiret sitt og vi hadde hørt tilstrekkelig nok julesanger til at stemningen hadde nådd høydepunktet, tok vi oss en pause. Pauser må til for at dagene skal gå opp, i alle fall for min del - så sånn ble det. 

Omtrent etter en time hadde noe skjedd. Den rolige, ganske introverte mannen min var borte og byttet ut med en helt annen utadvendt fyr. Inn på rommet kom en vaskeekte nisse med grått skjegg, julegenser og nisselue. 

Vi var invitert på middag hos gode venner og skulle en kjapp tur innom butikken på veien. Siden nissen helt uventet hadde dukket opp måtte nesten jeg også finne frem nissekonen i meg og sammen gikk vi inn på butikken. Aldri har jeg sett mannen min snakke med så mange barn og voksne på kort tid. Alle smilte og ungene var ganske overbevist om at det var den ekte nissen som spankulerte rundt på butikken. Det var faktisk utrolig morsomt og laget dagen helt nydelig. 

Takk nissefar!



Dagens kalendergave! 😄


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar