mandag 4. desember 2023

4. desember: Mandagsk(a)os!

I dag ble det mye rot. Alle var opptatt med sitt på ulike kanter før vi til slutt ble samlet i heimen. Bonusfrøkenen hadde hatt tentamen, mannen hadde vært på jobb og jeg har forsøkt å sveive kroppen i gang på Godthaab. Det er rehabiliteringssenteret som har forbarmet seg over meg og lar meg øve på å ha en hverdagslig hverdag i denne rare post covid-verden. Det handler ikke denne historien om, så nok om det. 

Alle hadde drevet med sitt og skulle samles for å spise og egentlig være litt raske.  Min mann og jeg skulle nemlig på julekonsert for å sette fart på julestemningen. Jeg hadde full kontroll på tid og sted og vi kjørte avgårde i relativt god tid for å få gode sitteplasser. 

Da vi kom frem var det bare noen få biler på parkeringsplassen. Merkelig. Dette er helt uvanlig en halv time før konsertstart. Jeg var sikker på jeg hadde rett tidspunkt, men måtte sjekke. Jeg tok feil. Hjernen hadde igjen sviktet og rotet tidene rundt oppi hodet. Det er i grunnen ganske komisk (spesielt når det har gått pittelitt tid).

Jeg tok nemlig en hel time feil. Jeg ble under tvil, heldigvis tilgitt og vi slo ihjel en hel time med venting. Venting er for meg nå for tiden tortur, så da vi endelig satte oss i kirken var jeg helt kjørt.  Julestemningen lot vente på seg. Jeg fant den på ingen måte under konserten, så den får jeg finne en annen dag.

Da vi kom hjem var den yngste i heimen nesten klar for sengen, men siden det var ulovlig tidlig ble det pepperkakebaking i stedet. Hun hadde jo selv laget deigen klar på kvelden i går og var ikke så veldig vanskelig å overtale. Så vi har lyttet til klissete juleballader, drømt om juleengler som daler ned i skjul og nisser på låven. 

Neida! Bare tøyser! Vi har vært sammen, selv om sjuende far i huset egentlig hadde mest lyst å gjøre andre ting og jeg egentlig behøvde mest å hvile. Musikkvalget ble gjort av ungdommen og falt i kveld på Undergrunn. Sånn ble vår kveld og den akkurat så lang og fin som mandager kan være, men på en god måte. Vi har ledd av og med hverandre, vært passe uhøytidelig og passe gode på å henge. I morgen har vi avtalt brettspill, så vi fortsetter den gode hengetrenden.

Om du skulle lure på hvilke pepperkaker du skal bake, har yngste familiemedlemmet svaret.

Denne oppskriften får du gode pepperkaker av! Digge pepperkaker? Trykk her!


Ny dag, nye øredobber! 🤩



Ca så mye deig har jeg spist 😵


Jeg vet de står på hodet,
 men ble like gode!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar