tirsdag 5. desember 2023

5. desember: Tom for strøm


Da jeg våknet i dag var kroppen helt tom for strøm. Jeg må ha hatt dårlig ladekontakt i løpet av natten for maskineriet virket ikke. Det er sånn for tiden at det er noen kretser som ikke har helt kontakt med hverandre, så om jeg gjør for mye en dag - kan det straffe seg en annen. Overbelastet nett, eller noe sånt. I går puttet jeg nok litt mange penger på og glemte at jeg behøvde noen kronestykker til andre dager også. Teorien min om at en antibiotikakur ville kvitte meg med hele post coviden viser seg nok dessverre å være helt feilslått. Og balansering av energi inn og ut har jeg for tiden litt tungt for. Det blir stadig feil i regnskapet.  Jeg lærer vel til slutt, får jeg håpe. Selv synes jeg julekonsert og pepperkakebaking er aktiviteter som bør være gjennomførbare,  men ser at de kanskje ikke skulle vært på samme dag. 

Dagen i dag har dermed vært av det meget rolige slaget. Jeg har øvd meg på julero, kan man si. Lytting på lydbok og strikking i korte intervaller har stått på planen. Litt fiksing og rydding her og der og masse hviling. Med en sånn innsats håper jeg på at batteriene er litt fullere i morgen. 

På kveldingen har jeg fått meg en luftetur ut for å fange en julegave som hadde landet i en liten butikk i nabolaget. Han som satt i kassen der var sikkert skuffet over størrelsen på det jeg skulle hente. Pakken var nemlig meget liten og tok ingen plass. Det i motsetning til alle kassene som stod rundt i butikken og opptok hele jorden. Galskap! Moralen er kanskje noe sånt som at om du har pakker som venter på deg på «posten» - må du hente dem fortere enn svint. Ellers er det mulig butikkmedarbeiderene drukner på jobb!

Satser på en bedre dag i morgen! 

Ny kalendergave! ❤️





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar