tirsdag 19. desember 2023

18. desember: Hverdagshelter

Å skulle flytte seg fra A til B for meg kan være vrient. Kroppen liker ikke forflytninger og mijøskifter kan være utfordrende. Skal jeg da på samme tid lure på hvor jeg skal sitte, dra på masse bagasje og ha et tidspunkt jeg må rekke ting på - kan det være merkelig slitsomt å få det til. 

Dette er jo ting jeg alltid har klart fint helt selv før og det er overraskende lett å glemme at man ikke er som man pleier og dermed gå på en smell. 

Da er det godt å ha en mann som har skjønt hva jeg behøver før jeg har tenkt på det selv. 

Han stod tidlig opp og dro med seg hele den svære gule kofferten min til Oslo S sånn at jeg skulle slippe å styre med den før jeg skulle på toget. Er ikke det kjærlighet, så vet ikke jeg. At han i dag også var ekshibisjonisse synes jeg bare var sjarmerende. 

Jeg har nemlig aldri vært på lunsjdate med julenissen før. Vi fikk ikke tak i julegrøt, men tror han var fornøyd med maten likevel. Nissen fulgte meg på toget og sa god jul til medpassasjerene før han satte seg i sleden igjen. Han er ganske opptatt nå frem mot jul, så godt han får en liten pause fra konemor. 

Den eldste avleggeren som ventet i Bergen var i dag tilfeldigvis utkledd som reinsdyr. Jeg liker at familien går ordentlig inn i rollene for å skape julestemning for menneskene rundt seg. Frøknen hadde glemt at hun skulle til tannlegen etter arbeidstid. Litt usikker på hvordan hun følte det da hun dukket opp med reinsdyrdrakt hos pineren, men moderen satte stor pris på det! 

Nå er jeg på plass hos mine firbeinte barnebarn og har fått middag hos den eldste sin bonusmor (som er min bonusmedmamma!). Strålende fornøyd med starten på juleferien. Gleder meg til resten!



Dagens kalendergave 🌟


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar