søndag 3. desember 2023

3. desember: Fuglen er fløyet!

Man får det travelt i desember når man bare klarer å gjøre litt om gangen. Planen var å henge opp alle lys og pynte litt allerede for to uker siden, men det var rett og slett for lite ressurser utdelt til at det gikk. I kjøkkenvinduet har det blitt hengt opp en krans og på altanen har vi surret inn lysene rundt kanten sånn at den er fint rammet inn. Vi vant dermed, den helt ukjente for alle andre, konkurransen om hvilke oppgang som klarte å få alle fire etasjene ferdig først. Hurra for 68C! 

Jeg har aller helst lyst å være med på alt mulig av førjulsaktiviteter, men må dessverre være knallhard i utvelgelsen av hva jeg gjør. I dag var det ikke nok strøm på kroppen til at den kunne bevege seg utenfor utgangsdøren, så da var de ikke annet å gjøre enn å sende ut andre julestemningssøkere på tokt. 

Det hjelper på en måte litt at menneskene mine rundt meg gjør noe av det jeg selv ville gjort om jeg kunne. De har kjøpt glitrende julekjole og fanget noen potensielle gaver. De har også vært innom en butikk og anskaffet de ingrediensene som vi manglet for en pepperkakedeig. Så det ligner absolutt på noe. 

I dag fikk vi dessuten besøk av en svarttrost som så,vakker og nysgjerrig tittet inn på oss. Den var så søt at den faktisk har gjort meg til en forbryter i dag. I borettslaget vårt har vi ikke lov å mate fugler, men jeg klarte altså ikke å dy meg. Det er jo jul og alt. Den så happy ut for smulene den fikk og det var vi også. Da jeg googlet hva den symboliserte fant jeg litt ymse, men falt for denne forklaringen: «Denne søte lille følgesvennen trøster og oppfordrer deg til å tørre å være annerledes. Syng når du vil og ha de interessene du har. Tør å snakke og leve din egen sannhet.» 

Jeg kjøper den forklaringen og takker for besøket! 

Ny dag, nye kalenderøredobber!

Forbryterskapende skapning!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar