tirsdag 19. desember 2023

19. desember: Juleklippen er tatt!


Det er ikke så ofte jeg drar til frisøren. Siste gangen var 27. desember i fjor fant vi ut i dag. Jeg har nemlig fast frisør og hun holder til i Bergen. Ikke bare er det sånn at jeg har fast frisør, det er også fast at eldste krapylet alltid er med når jeg skal dit. En meget hyggelig tradisjon og nå virker det som det og har blitt en juletradisjon. 

Det er like trivelig hver gang og i dag trivdes jeg så voldsomt at jeg gjorde noe jeg aldri har gjort før. Jeg hadde bestilt klipping av hår og forming av bryn. Da min meget hyggelige og flinke frisør i samme slengen lurte på om jeg hadde tenk å farge brynene også, kjente jeg at det skulle jeg faktisk. Så for første gang i verdenshistorien har jeg farget bryn og kan endelig krysse det av på livets lange liste. Jeg kvepper stadig når jeg ser meg i speilet, men er alt i alt veldig fornøyd med både hårklipp og bryn. Jeg stoler jo tross alt (med rette) på denne frisøren jeg dra helt fra Bærum for å gå til.

Å spontant treffe på gamle kjente og få gode klemmer er også en aktivitet jeg setter stor pris på etter å ha entret Bergen. Jeg kjenner det gjør godt langt inn i sjelen. I morgen skal jeg besøke en av tantene mine og jeg gleder meg veldig til å se henne. Juleferie med god tid er kjempedeilig! 




Dagens kalendergave!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar