mandag 11. desember 2023

11. desember: Englespill

I dag gikk jeg på en smell eller to. Jeg tok litt for mye i på en styrketreningstime og pratet litt for lenge under lunsjen.  Forhåpentligvis ble jeg litt sterkere og praten var rolig og meget hyggelig, det ble bare litt for mye av alt. I dag var det den mindre festlige hjernetåken som ble resultatet. Den er vanskelig å forklare, men hjernen går på et vis saktere og synes det meste er slitsomt å tenke på. Da er det ikke mye man får gjort. 

Av den grunn blir innlegget i dag kort, og innholdet resten av dagen har ikke vært så mye å skrive hjem om, for å si det sånn. Hviling og surmuling er ikke det gøyeste jeg skriver om. Jeg blir nemlig ofte irritert når kroppen ikke vil samarbeide. Jeg er fullt klar over at det ikke hjelper, men følelser er ikke alltid så enkle å styre. Ikke mine i alle fall. De øver seg på ulike akrobatiske øvelser og befinner seg på rare steder til rare tider stadig vekk. Heldigvis ble jeg helt uventet avledet av hele greien. 

Helt tilfeldig kikket jeg inn i et skap i stuen og fant noe jeg helt hadde glemt at jeg hadde! Kanskje dere hadde slikt også? Et englespill der varmen fra lysene gjør at englene danser og lager vakre lyder mens de snurrer rundt og rundt? For meg er det et vakkert barndomsminne som vi pusset støv av i dag. Et nydelig, stille og vakkert øyeblikk som jeg tar med meg inn i en ny desemberdag. 

God natt! 



Altså, jeg elsker denne julekalenderen!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar